EEAT در سئو چیست؟ تفاوت آن با EAT چیست؟

eeat چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ در این مقاله از پارس سئو بررسی خواهیم کرد که الگوریتم EEAT چیست و چه کاربردی دارد.

همه چیز درباره EEAT، اصل تجربه و تاثیر آن در سئو

زمانی که مفهوم سئو از استفاده‌ی مکرر کلماتی خاص و الگوریتم‌ های تکراری جدا شد، اصلی‌ ترین معیار گوگل اعتماد مشتریان به خدمات یا محصولات ارائه شده در وبسایت گشت. بنابراین رفته رفته خود را ارتقا داد تا به درجه‌ای برسد که EEAT را یکی از اصلی ‌ترین شعارهای خود قرار دهد.

 EEAT چیست؟

EAT در اصل مخفف عبارت Expertise/ Authoritativeness / Trustworthiness بود. اما به تازگی یک بخش جدید نیز به این الگوریتم اضافه شده است و آن هم تجربه کاربری نام دارد.

 به عبارتی مهم‌ ترین کلمه که آن هم Experience یا همان تجربه کاربر است. Experience هم اکنون از مهم ترین معیارهای گوگل به شمار می آید که بر اساس آن به شما رنک و اعتبار می دهد.

نشان دادن تجربه کاربری- به طور دست اول- برای رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل بیش از همیشه مهم است. به‌روزرسانی‌های  دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو، معیارهایی را که Google به دنبال آن است، فهرست می‌ کند.

بنابراین گوگل در حال ارتقای مفهوم E-A-T با یک  "E" اضافی برای تجربه است. دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google بر همین اساس به‌روزرسانی شده‌ اند، نظر بر این که چگونه این شرکت به ارزیابی‌کنندگان کیفیت دستور می‌دهد تا تخصص یک سازنده محتوا را بررسی کنند.


تاثیر EEAT بر سئو

دستورالعمل های به روز شده ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل، نظراتی را در بیان تجربه توسط افراد به طور مستقیم در نظر داشته اند.

تصور کنید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا افراد لازم را برای موضوع دارد. بسیاری از  صفحات وبسایتی قابل اعتماد هستند؛ به خصوص زمانی که توسط افرادی با تجربیات شخصی فراوان ایجاد می شوند. در این صورت برد با این جور وبسایت‌ هاست، چرا که مخاطب بیشتری را به سمت خود جلب می کند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: شنیدن یک تجربه از طرف شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است یا یک بازبینی عادی توسط شخصی که استفاده نکرده است؟ 


انتخاب شما مشخص است. برای مثال تصور کنید که قرار است محصولی را به دیجی کالا سفارش دهید. هنگام دو به شک ماندن بر سر دو راهی اطمینان به دیجی کالا یا خیر، شما در نظر می گیرید که پیش از این چند نفر تجربه سفارش محصولی را به دیجی کالا برای شما تعریف کرده اند. در این حالت شما شک را کنار گذاشته و محصول خود را سفارش می‌دهید. گوگل علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل، تاکید شدیدی بر اعتماد دارد.

EEAT چیست

جمع بندی نهایی

بنابراین برای برندینگ و جلب تعداد کلیک بالا، شما نیاز دارید که:

·        تجربه کاربری مناسبی را برای وبسایت فراهم کنید تا افراد بیشتری از شما تعریف کنند.

·  تخصص اصلی برند خود را فراموش نکنید.·        

اعتبار آفرینی کنید.

 ·         اعتماد برندهای بزرگ و مشتریان خود را جلب کنید.